実験的LoRA
シャボン膜のような複雑な模様で侵食され、全体的に線がぬめり気を帯びた感じになります。
人物を出したい場合、ウェイトは0.8以下がよさげですが、シードやプロンプトの具合によって効き方に大きなバラつきがあります。
被写体のプロンプトが弱いと溶けて居なくなりやすいので、バランスを取るには出力を見て調整が必要です。
各バージョンについて
unet only : 効き方が直截的なため満遍なく影響が出て分かりやすいが、模様の主張が激しめで簡単に溶ける。強度が高いと平面化しがち。
mutual : 前者ほど極端ではなく、形が溶け切るまで猶予がある。アブストラクト度合いが低めで少しだけ空間性を保ってくれる…かもしれない unetのみ適用すると通りが良くて便利(te=0:unet=1などの構文で)。
このLoRAを弱めにしてDetail Sliderと併用すると、形状の崩壊を抑えつつ劇的に効果を強められます。
Experimental LoRA: The entire picture is eroded by a complex pattern like a soap film, making the lines look wet.
unet only : The effect is straightforward and easy to understand, but the pattern is very assertive and can dissolve anything. If the strength is high, it tends to be flat.
mutual : Not as extreme as the former, there is a grace period until the shape melts away. The degree of abstractness is low and it preserves a little spatiality...maybe. It is convenient to apply only unet (with a syntax such as te=0:unet=1).
If you want to bring out a person, a weight of 0.8 or less seems to be a good choice, but there is a big variation in how it works depending on the seed and prompt.
If the subject's prompt is weak, it tends to melt away and disappear, so you will need to watch the output and make adjustments to balance it out.
If you lower the weight of this LoRA and use it in conjunction with Detail Slider, you can dramatically increase the effect while minimizing the collapse of the shape.