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By: Ash0080
我一直期待着能有一个真正的(其实也不是)x-ray模型,而不是裸体透视那种奇怪的东西。
但我等了几个月它也没有出现,因此我自己训练了它。
因为这是一个style模型,因此它有很强的泛化性,几乎能应用于任何模型,但我发现似乎它在2D的高对比度模型下无法得到想象中的效果,这是你需要注意的
我尝试许多模型,有一些不错的放在了预览图中,希望你们能够喜欢
Tips:
通常使用, 加入x-ray关键词触发,
大概有两种使用方法, 一种应用方式是可以配合skeleton, skull等实现类似真实的x-ray透视效果,第二种方法是只利用它对style的影响,实现一种风格化的效果
可以在各种不同类型的模型上尝试,但画girl并不拿手
无论哪种方式,它都会使图片倾向于单色调,这会导致你在hires时遇到困难,如果你画的是肖像,建议hires强度0.15-0.2, 如果是机械或局部透视,则可以在0.2-0.6之间尝试
已知的问题:
人体骨架结构并没有很清晰,尤其是盆骨,因为我并不是用真正的x-ray图片训练的,我打算在之后的版本中尝试加强这一点;
有些物体画不出透视,比如狗,因为我用的样本集非常小,这点也在之后补充;
对比度的问题,感觉当前版本的亮度有点高,希望在之后的版本中弱化一些;
実際にはx-rayモデルがあればいいなとずっと待っていました。裸の透視図ではなく、本物のモデルが欲しかったのです。
しかし、何ヶ月も待っても出てこなかったので、自分で訓練しました。
これはスタイルモデルなので、汎用性が非常に高く、ほとんどのモデルに適用できますが、2Dの高コントラストモデルでは想像した効果が得られないことがあるようです。注意が必要です。
私はたくさんのモデルを試しましたが、いくつかはプレビュー画像に入れており、気に入っていただけると思います。
ヒント:
通常はx-rayキーワードを追加してトリガーします。
2つの使用方法があります。1つはスケルトン、スカルなどと組み合わせて、実際のx-ray視点を再現する方法です。2番目の方法は、スタイルに影響を与えるだけで、スタイル化された効果を実現する方法です。
様々な種類のモデルで試すことができますが、女の子を描くのは苦手です。
どちらの方法でも、画像は単色傾向になります。これは、hires時に問題が発生する可能性があります。肖像画を描いている場合は、hires強度を0.15〜0.2に設定することをお勧めします。機械や局所的な透視を描いている場合は、0.2〜0.6の範囲で試すことができます。
既知の問題:
人体の骨格構造が明確ではなく、特に骨盤部分が不明瞭です。実際のx-ray画像を使用していないため、この点を強化するために今後のバージョンで試みる予定です。
犬など、一部の物体は透視を描くことができません。私が使用したサンプル集が非常に小さいため、この点を今後補完する予定です。
コントラストの問題です。現在のバージョンの明るさが高すぎるように感じるため、今後のバージョンでこれを弱めることを希望しています。
I have been looking forward to a real (well, not really) x-ray model, rather than the strange kind of nude see-through glasses.
But after waiting for several months, it still didn't appear, so I trained it myself.
Because this is a style model, it has strong generalization ability and can be applied to almost any model. However, I found that it cannot achieve the desired effect on high-contrast 2D models, which is something to be aware of.
I tried many models and some of them are good and are shown in the preview images. I hope you will like them.
Tips:
Add the keyword "x-ray" to trigger it.
There are two main ways to use it. One is to combine it with skeleton, skull, etc. to achieve a realistic x-ray perspective, and the other is to use its effect on style to achieve a stylized effect.
It can be tried on various types of models, but I'm not good at drawing girls.
Regardless of the method, it tends to make the image monochromatic, which can make it difficult when working with hires. If you're drawing a portrait, I recommend setting the hires strength to 0.15-0.2. For mechanical or local perspective, you can try between 0.2-0.6.
Known issues:
The skeletal structure of the human body is not very clear, especially the pelvis, because I did not use real x-ray images to train it. I plan to try to improve this in future versions.
Some objects cannot be drawn with perspective, such as dogs, because the sample set I used is very small. I plan to supplement this in the future.
There is an issue with contrast, as the current version's brightness is a bit high. I hope to weaken this in future versions.